10. 3. 2017

🎲 Hra - Kostky


Do ŠD jsem si pro žáky 2. třídy připravila hru s kostkami. Mě osobně hry s kostkami vždy bavily, tak jsem si řekla, že bych nějakou mohla naučit i děti, ale všechny byly moc složité na pochopení, tak jsem vymyslela něco jednoduššího. Hra, u které si můžou trochu procvičit i matematiku.

Potřebujeme:
  • 2 kostky
  • něco na psaní
  • tabulku (může být napsaná i jednodušší ručně)
Pravidla:
Vytvoříme si tabulku se třemi sloupci: Součet, splněno, BODY. Pod nadpisek Součet napíšeme čísla od 2 do 12. Do kolonky splněno budeme psát fajfky, když úkol splníme a do kolonky BODY píšeme počet bodů.

Tabulka ke stažení ZDE (heslo: kostky)

Pomocí 2 kostek se snažíme hodit tyto součty: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6: 2 + 4, 3 + 3) Děti se střídají po jednom hodu. Zapisují ten součet, který právě hodily - nemusí byt v předchozím pořadí. Když někdo hodí stejný součet jako předtím, hraje druhý hráč. Body se píšou podle součtu, který zrovna žák hodil (hodil jsem součet 5, píšu 5 bodů, ...). Vyhrává ten, kdo hodil všechny čísla jako první. Děti si můžou potom sečíst, kolik bodů získaly celkem (samozřejmě vítěz bude mít vždy součet 77). 

Obměna: Tabulku napíšeme stejně, jen k číslu 12 napíšeme BONUS, to znamená, že jakmile jeden z hráčů hodí dvě šestky, připíše si bonus 50 bodů a hra končí.

Nás hra moc bavila, bylo to zase něco nového, jestli hru s žáky taky zkusíte, budu ráda, když mi do komentáře napíšete, jak se dařilo nebo nějaké postřehy ☺


Žádné komentáře:

Okomentovat